Serwis motocykli, opony motocyklowe Wrocław
Najgorętsza nowość na sezon 2018 z grupy Pirelli/Metzeler czyli całkiem nowa opona Pirelli Diablo Supercorsa V3 SP
Nowa DIABLO ™ SUPERCORSA SP to nowa, innowacyjna generacja opony wyścigowej. Jest to uliczna wersja czysto rasowego produktu wyścigowego, specjalnie dedykowana wszystkim supersportowym motocyklom najnowszej generacji. Nowa DIABLO ™ SUPERCORSA SP została opracowana w ramach uczestnictwa Pirelli jako dostawcy opon dla wszystkich klas Mistrzostw Świata Superbike FIM. DIABLO ™ SUPERCORSA SP wyznacza najwyższy poziom wydajności w segmencie replik opon wyścigowy będzie pierwszą oponą z homologadzją na drodze do 320 km / h; nowa V3. Nowa DIABLO ™ SUPERCORSA SP została wybrana jako oryginalne wyposażenie nowego Ducati Panigale V4 w najnowszym rozmiarze 200/60 R17 (80W)
Rozmiar i Profil
DIABLO ™ SUPERCORSA SP V3 ma nowy profil wyścigowy, taki sam jaki jest stosowany w oponach WSBK Championship aby osiągnąć nowy poziom reakcji, obsługi i przyczepności na torze wyścigowym i drodze. Rozmiar i profil tylnej opony 200/60 R17 został przeprojektowany i zaadaptowany ze slicka Pirelli Diablo Superbike z WSBK. Nowy profil jest szerszy o 9 mm oraz średnica w porównaniu do rozmiaru 200/55 jest większa o 16mm. co daje 10% wyższy profil niż w 200/55.Wszystko to poprawia możliwości manewrowania i zapewnia większy obszar kontaktu, co oznacza większą przyczepność, stabilność i precyzję prowadzenia motocykla podczas pokonywania zakrętów w pełnym i średnim złożeniu. Opona osiąga nowy wysoki poziom przyczepności przy maksymalnym kącie nachylenia, ponieważ cały czas utrzymuje ten sam promień w środku profilu.
Profil przedniej opony również został zmodernizowany opona jest teraz o 2 mm szersza od poprzedniczki i została idealnie zrównoważona z tylną oponą. Zalety są praktycznie takie same, jak w przypadku tylnej opony.Ponadto dzięki nowemu profilowi ścianki bocznej szerszemu o 2mm udoskonalono zarządzanie odkształceniami wewnętrznej struktury opony, zapewniając większą elastyczność przy przyspieszaniu podczas wychodzenia z łuku zwiększając przy tym również przyczepność jak i także
ogólne odczucia i feedback z przedniej opony.
Zaletami tych rozwiązań są:
Większa prędkość w łukach
Większa pewność, lepsza informacja zwrotna,
Dużo bardziej stabilniejsze wchodzenie w łuki,
Niesamowita przyczepność, można teraz otwierać przepustnicę wcześniej niż kiedykolwiek.
.
Mieszanka
Wśród nowych rozwiązań opracowanych dla PIRELLI DIABLO ™ SUPERCORSA SP mieszanki odgrywają główną rolę. Mieszanka różni się w przedniej i tylnej oponie, a tył jest podzielony na trzy strefy. Nowy profil wymagał również nowej optymalizacji grubości mieszanki. Przednia opona jest jednoskładnikowa, takie rozwiązanie pozwala na szybkie rozgrzewanie się opony i precyzyjną przyczepność w każdej sytuacji. Tylna opona pozostaje dwuskładnikowa aby pozwalała na zwiększenie przebiegu i większą przyczepność podczas jazdy w pełnym pochyleniu. Nowością po raz pierwszy jest zastosowanie wyścigowej mieszanki pochodzącej wprost z WSBK w ulicznej oponie. Technologia Enhanced Patch Technology (EPT) pozwala na zastosowanie dużo szerszego obszaru miękkiej mieszanki. Wykorzystanie nowych polimerów dla mieszanki SP pomaga oponie dużo wcześnie się rozgrzać i zapewnia lepszą przyczepność w każdych warunkach. Rysunek poniżej przedstawia rozłożenie mieszanek w tylnej oponie. W centralnym obszarze opony zastosowana jest twarda mieszanka złożona w 100% z Black Carbon co zapewnia doskonałą przyczepność i dobre przebiegi, szczególnie na drodze. Mieszanka zastosowana na barkach opony to jak wyżej pisaliśmy totalna nowość wśród opon ulicznych i jest nią mieszanka SC2 wprost ze slicków Pirelli Diablo Superbike SC2 która będzie zapewniała motocyklowi najwyższą przyczepność nawet w pełnym złożeniu.
Bieżnik
Wydajność mieszanek wyścigowych została dodatkowo zwiększona dzięki nowej, zoptymalizowanej ośmiostopniowej rzeźbie bieżnika, której wzór powtarza się osiem razy na całej powierzchni opony.
Wskaźnik pokrycia opony w bieżnik wynosi około 4% dla przedniej i tylnej opony co jest minimalnym progiem narzuconym przez International Motorcycling Federation.
Po latach doświadczeń na międzynarodowych i krajowych zawodach klasy Superstock i Supersport Pirelli decyduje się zoptymalizować jeszcze bardziej projekt handlowy jakim jest wzór błyskawicy.
Geometria kątów bieżnika została zoptymalizowana mosty między podłużnymi rowkami mają nowe kąty, badane w celu lepszej reakcji na siły boczne
Nowe kąty i nowe węższe rowki poprawiają stabilność i regularność zużycia, szczególnie w przypadku intensywnego użytkowania ponadto rowki wydłużają się do strefy barkowej, pomagając w szybszym nagrzewaniu się mieszanki wyścigowej.
Nowa opona Pirelli Diablo Supercorsa V3 SP będzie dostępna w pełnej gamie rozmiarów według tabeli poniżej
OD STYCZNIA 2018r OPONY PIRELLI DIABLO SUPERCORSA V3 SP BĘDĄ DOSTĘPNE W NASZYM SKLEPIE SERDECZNIE WSZYSTKICH ZAPRASZAMY!!!